Meer dan een derde van de gamers zegt meer in quarantaine te spelen

Gamers spelen meer videogames terwijl ze in quarantaine zijn tijdens de COVID-19-pandemie.

De meeste Amerikanen zitten sinds maart vast in hun huis vanwege de COVID-19-pandemie. Om een ​​deel van hun extra vrije tijd door te brengen, wenden mensen zich tot gaming voor entertainment. Een enquête van Satellite Internet vroeg mensen naar hun spelgewoonten terwijl ze in quarantaine waren. De resultaten laten zien dat 33 procent van ons sinds het begin van de uitbraak vaker speelt.

Hoe lang spelen mensen tegenwoordig? Volgens de resultaten van de enquête speelt 30 procent twee tot drie uur per dag. Nog eens 23 procent zegt dat ze vier uur of langer spelen. Een meerderheid van de respondenten – 81 procent – is van mening dat videogames verslavend zijn, wat tot twijfelachtig gedrag heeft geleid, waaronder 18 procent van de respondenten die minder slapen en 14 procent maaltijden overslaan of alleen maar spelen om te spelen.

In het debat over console versus mobiel gamen, lijkt het erop dat beide kanten ongeveer gelijk zijn. Degenen die een speciale thuisconsole gebruiken, vormen 34 procent van de gamepopulatie. In volgorde van de meest populaire consoles geven gamers de voorkeur aan de PlayStation 4 (21 procent), gevolgd door Xbox One (21 procent) en Nintendo Switch (12 procent). En 35 procent van de respondenten zegt dat ze gamen op een telefoon of tablet.

Al deze online activiteiten hebben effect gehad op de spelprestaties. Nu meer mensen thuis zijn, hebben de middelen die we doorgaans als vanzelfsprekend beschouwen, geleden: het internetgebruik thuis is dramatisch toegenomen, wat heeft geleid tot tragere verbindingen, waarbij 39 procent van de online gamers meer buffering rapporteerde. Naast in-game prestaties, hebben spelers ook lagere downloadsnelheden gemeld, veroorzaakt door opzettelijke beperking van de levering van inhoud.

Een ander probleem is dat kinderen nu thuis zijn van school. De toegenomen tijd die ze voor schermen doorbrengen, baart ouders zorgen. Een gevaar is microtransacties: echt geld betalen om in-game items en bonussen te verwerven. Het is al lang een controversieel onderwerp in gaminggemeenschappen, maar het wordt een juridisch probleem als er minderjarigen bij betrokken zijn. Een Amerikaanse senator wil loot boxes uit games verwijderen omdat hij gelooft dat ontwikkelaars geld verdienen aan verslaving bij kinderen.

Een overweldigende 74 procent van de respondenten van de Satellite Internet-enquête is van mening dat voor kinderen op de markt gebrachte gaming-apps geen in-app-aankopen mogen hebben. Nog eens 80 procent vindt dat kinderen helemaal geen geld mogen uitgeven aan hun games.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *